Arktický test VW ID3

Nie je tajomstvom, že sme v SECTRONE „zelení“ a prepraháme na elektromobilitu. Prvé vozidlá už vo flotile máme a pokukujeme po ďalších.

Prvým zaobstaraným vozidlom bol model ID.3 automobilky Volkswagen a to priamo 1stEdition MAX. Preto nás zaujímalo porovnanie so sériovým modelom ID.3 vybaveným tepelným čerpadlom, ktoré SECTRON „ajdýtrojka“ z limitovanej edície ešte nemohla mať.

Na začiatku februára sme zostavili posádky, zladili nastavenie vozidiel a tlak v pneu, naplánovali trasu, určili komisára a starostlivo sledovali predpoveď počasia, pretože tento test mal ísť až na krv.

Arktický test elektromobilov

Cesta bola naplánovaná po rozličných typoch ciest v bežnej premávke. Pomer bol 20 % v obciach, 40 % po okresných cestách a 40 % na diaľnici. Boli dohodnuté štyri zastávky pre vyvetranie a opäť vykúrenie vozidiel na 20 °C a tiež nariadené dodržiavanie maximálnych dovolených rýchlostí.

11. februára 2021 sme si u predajcu Auto Heller v Ostrave vyzdvihli testovací automobil, abychom obe vozidlá, tento aj náš, pripravili na piatočný test.

V piatok v desiatej hodine boli obe autá nabité na 100 %. Teplota bola -10 °C. Zapísali sme hodnoty o stavoch batérií a tachometra a vyrazili zo sídla firmy v Ostrave.

Arktický test elektromobilow VW ID.3

Arktický test elektromobilow VW ID.3

Po necelej hodine sme dorazili do prvej zastávky, kde si posádky odovzdali informácie, zapísali sme nové stavy do tabuľky a autá vyfotili na krásnom fulneckom námestí pod zámkom a chrámom Najsvätejšej Trojice.

Arktický test elektromobilow VW ID.3

Arktický test elektromobilow VW ID.3

Potom sme sa vydali smerom k oderským vrchom na Potštát, kde začínalo prituhovať, ale v autách nám bolo stále príjemne. Po vystúpaní k Poštátu sme zbadali dve mechanické dobíjacie stanice. Na chvíľu sme zastavili, ale boli momentálne mimo prevádzky. Vrtule sa netočili. Preto sme nedobíjali, ID.3 mali stále dostatok energie na jazdu aj kúrenie.

Arktický test elektromobilow VW ID.3

Arktický test elektromobilow VW ID.3

Ďalšia plánovaná zastávka na zapísanie údajov v teste bola pri vojenskom újazde Libavá. Bolo to miesto s najnižšou teplotou testu, ale zároveň jediné, kde sa objavila modrá obloha a slniečko.

Posledná zastávka pred cieľom sa uskutočnila na námestí v Hraniciach. Autá už nevyzerali veľmi fotogenicky, vozovky ošetrené soľou sa na nich podpísali. Počas zastávky si členovia posádky vybavili telefónny hovor a čakala nás už len cesta späť do Ostravy. Teraz po diaľnici.

Arktický test elektromobilow VW ID.3

Po troch hodinách sme test ukončili pri hlavnom sídle SECTRONu v Ostrave. Nasledovala debata posádok, prvé úpravy fotiek a taktiež vyhodnotenie testu.

Výsledky po 160 km teste

Celkovo sme najazdili z vozidlami 160 km pri teplotách pod -10 °C. Ako sme predpokladali, výsledky hrajú v prospech modelu s tepelným čerpadlom, ktoré na uvedenej trase bolo o 2,25 kWh/100 km úspornejšie. Čo by v prepočte na kapacitu batérie a spotrebu pri tomto arktickom teste znamenalo dojazd dlhší o 22 km.

 

Podmienky testu

  • rovnaká trasa
  • dodržiavanie maximálnej dovolenej rýchlosti na všetkých trasách
  • v každom vozidle bol vodič a spolujazdec
  • vozidlá boli okrem povinnej výbavy doplnené SECTRON prenosnou nabíjačkou 32 A, 400 V


Za možnosť uskutočniť tento test veľmi ďakujeme autosalónu Auto Heller Ostrava, ktorý nám uvedené vozidlo zapožičal.

Navštívte náš e-shop, kde nájdete prenosné nabíjačky predlžovacie nabíjacie káble.